Wednesday, June 25, 2008

Abang Jamil ya

Hari ni aku punya la semangat nak makan lunch free. Bukan tak de duit nak makan cuma tak cukup je..Duit kecik takde duit besar pulak dah habis. Ni semua pasal minyak naik lah ni. Makan pun nak kena catu. Tapi tengah semangat punyalah tinggi tetiba je aku dapat tahu yang lauk tinggal sayur ke. Ayam, ke daging semua dah selesai. Aku ni dah boleh rasa yang lauk akan habis. Tapi ada satu minah ni dia punyalah semangat. Badan tak besar mana besar sikit je dari handphone yang dia pegang tapi bab mencekik bersungguh2 betul. Lauk sayur kangkung yang tinggal batang je tu pun disebat dia sampai licin. Rezeki kata dia. Oleh kerana aku dapat tahu yang lauk ayam dah takde terus tak jadi nak membedal lunch tu. Terus aku mengatur langkah cari foodcourt.
Penat jugak lah jalan kaki ke foodcourt. member nak tumpang motor pun semua dah takde. Sorang dah nak berhenti, balik rumah tgk anak bini dan yang sorang lagi ni kena pergi PPUM set appointment untuk operation kaki. Nasib baik lah tak jauhmana aku sempat jalan satu member naik motor berhenti tumpangkan aku. kalau tak dah tentu kena operate kaki aku.
Secara akademiknya kat sini aku nak menjelaskan jangan sesekali mengharap lunch yang disediakan untuk orang lain kerana takut nanti orang itu tak harap kita untuk makan lunch tu jugak dan mengikut peta topografi semenanjung malaysia jarak foodcourt dari ofis adalah jauh apatah lagi Malaysia ini beriklim Khatulistiwa dimana hujan akan turun tanpa amaran awal menyebabkan sifat orang macho yang tak suka sediakan payung sebelum hujan , kuyup. kecut semua benda yang boleh diukur dengan pembaris...

No comments: