Friday, August 29, 2008

Mimpi Daud dari Teras Jernang

Ini cerita sebelum pilihan raya kecil Permatang Pauh. Aku pergi lah kat bengkel kereta, untuk baiki kereta lama aku. Tiba-tiba owner bengkel tepuk belakang aku dan cakap dia baru semalam mimpi DSAI. Aku pun buat tak heran lah. Apa pulak lah pomen ni nak cerita. Buat kerja sudahlah. Tak. Dia nak jugak cerita kat aku. Aku pun berilah kebenaran pada dia untuk cerita.
Cerita dia:
Semalam aku mimpi kat DSAI la. Aku mimpi aku berada dalam satu majlis bersama2 dengan DSAI. Mula2 dia berada dalam kumpulan tetamu yang berada dibawah bersama2 aku. Taklah dekat sangat. Tapi sempatlah aku angkat kening kat dia dan dibalasnya.Tiba2 semua orang mintak dia naik atas pentas. DSAI pun naik atas pentas tinggalkan aku kat bawah. Ketika DSAI naik semua orang yang ada atas pentas tu pun turun. Lepas tu DSAI beri ucapan.

Respon Aku:
Takkan mekanik pun boleh dapat firasat. Takkan tinggi sangat ilmu ramalan mekanik ni.....
Aku pulak malam tadi mimpi tersepit zip. (ibu2 biasa menyelesaikan masalah anak mereka yang ini)Entah apa maknanya mimpi tersepit zip aku tu.

No comments: